حضور مؤثر و تثبیت جایگاه
امروزه با افزایش چشمگیر رسانههای ارتباطی و شبکههای اجتماعی، لزوم آگاهی از محیط پیرامون حوزه فعالیت بیشتر از پیش احساس شده و بررسی نظرات و بازخوردهای مخاطبان و مشتریان امری ضروری تلقی میگردد. مثلا باید از جایگاه و موقعیت فعلی مجموعه با خبر بود، رقبا را شناسایی کرد، بازار هدف را مورد بررسی قرار داد و … تا برای ادامه فعالیت و یک موفقیت جریانساز آماده بود.
بازار هدف
شناسایی بازار هدف جزو اولین مراحل هر کسب و کاری است. با بررسی و تحلیل اخبار و رویداد های مرتبط میتوانید از شرایط و نوسانات بازار هدف در هر بازه زمانی مطلع باشید. این مورد شما را در فرآیندهای تدوین تصمیمات استراتژیک پیشرو یاری میدهد.
تحلیل رقبا
مشاهده، نظارت، تجزیه و تحلیل رقبا، محصولات و خدماتشان، یکی از موارد حائز اهمیت در هر مجموعهای است. از امتیازات ویژه اینکار، میتوان به عدم تکرار تجربیات ناموفق و تلخ آنها اشاره کرد. به علاوه شما با تحلیل رقبا، در تدوین استراتژیهای رقابتی، خلاق و قدرتمند ظاهر میشوید.
دریافت بازخورد از مشتریان
پس از ارائه محصولات و خدمات، باید از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان با خبر شد. مشتریان کسانی هستند که از ارزشی که توسط شما ایجاد شده استفاده میکنند و بر حسب بازخوردی که ارائه می دهند می توانند به طرفداران و حامیان برندتان تبدیل شوند؛ و این یکی از منابع ارزشمند هر بیزینس است. با این کار میتوان عوامل تاثیرگذار در بهبود یا ضعف شرایط را شناسایی کرد و از آن بهره برد. بازخوردها را می توان از بررسی تعاملات افراد در رسانههای ارتباطی و شبکههای مجازی بدست آورد.
تصمیم برای محصول آینده (تدوین استراتژی)
با آگاهی و تحلیل محیط پیرامون، بازار هدف، رقبا و دریافت بازخورد از مشتریان، می توان در استراتژیهای تصمیمگیری و تدوین استراتژیهای پیشرو برای آینده محصول بهبود مستمر ایجاد کرد. استراتژی مطلوب و کاربردی در جهت تکمیل محصولات و یا ارائه خدمات جدید، میتواند وجه تمایز خوبی بین شما و رقبایتان باشد.
همکاری نیوزهاب با شما
شرکتهای خصوصی با چالشهای مختلفی روبرو هستند. نیوزهاب با ابزارها و راهکارهای خود موقعیت شرکت، برند و محصولات را به مدیران عالی نمایان کند. این مهم، مدیران را در جهت اخذ تصمیمات حیاتی در جهت بهبود جایگاه برند و محصولات یاری خواهد داد.