دستورالعمل مدیریت بحران

در شبکه های اجتماعی، همه چیز می‌تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد. گاهی یک پست از تصویر یک تخـم مرغ در اینستاگرام، با سرعت نور دیده می‌شود و در مدت کوتاهی، بیش از 54 میلیون لایک می‌خورد! گاهی هم ممکن است، آن پستی که دست به دست می‌چرخد درباره‌ی سازمان شما باشد.

اخبار دروغین، حملات سایبری، شایعات، اخبار درباره‌ی رویدادها و کمپین‌های شما، همه و همه محتواهایی هستند که می‌تواند به شکل ویروسی پخش شوند و زمینه را برای بروز یک بحران مهیا کنند.

این ویژگی دنیای پرسرعت شبکه های اجتماعی است و یکی از الزامات حضـور در این دنیـا، داشتـن نقشه راهنما برای مدیریت بحران است. نقشه‌ای جامع، برای زمانی که بحـران شما را غافل‌گیر کرده و فکر کردن به این‌که چـه واکنشی باید نشان دهید، بسیـار دشـوار است. عمـل کردن به این نقشــه، پرسنـل آموزش‌دیده برای پایش شبکه های اجتماعی و داشتن تیم برای پاسخگویی، از لوازم مورد نیاز در این مواقع است.

اگرچه توصیه‌ی ما این است که نگذارید کار به آن‌جا بکشد و با پاسخ‌گویی به موقع، از بروز بحران جلوگیری کنید، اما عقل حکم می‌کند که برای هر اتفاقی آماده باشید.

سایت تاک‌واکر (Talkwalker.com) دسـتورالعملی را بـرای چنین مواقعی طراحی کرده است که مـا آن را برای استفاده شما و متناسب با شرایط کسب‌وکار کشور خودمـان ترجمه کرده‌ایم. دسـتورالعمل زیر مـانند نقشـه راهنمـایی است که اقدامات مناسب در موقع بروز بحران را به شما پیشنهاد می‌دهد. با کمک این راهنما می‌توانید حتی هنگامی که نحوه‌ی پاسخ‌دهی برند شما هم زیر ذره‌بین است، بهترین واکنش‌ها را نشان دهید.

دستورالعمل مدیریت بحران چک لیست مدیریت بحران

با آرزوی این که هیچ‌گاه در چنین شرایطی قرار نگیرید، از شما دعوت می‌کنم تا ضمن مطالعه این اینفوگرافی، آن را برای مواقع ضروری ذخیره کنید تا با عمل کردن بر طبق آن، بحران را به حداقل برسانید و خیلی سریع ارتباط افکار عمومی با برندتان را احیا کنید.

نیوزباکس به‌عنوان تیمی که تجربیات زیادی در پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی دارد، آماده است تا در حفظ شهرت و صیانت از اعتبار برند شما، همراه شما باشد. با تعریف کلمات کلیدی و مهم (مانند نام برند، محصولات و خدمات و…) در نیورباکس، پس از انتشار پست یا کامنتی که دارای این کلمات باشد، باخبر می‌شوید و در صورت نیاز واکنش به‌موقع نشان می‌دهید.

 

برای ثبت‌نام رایگان و شروع کار با نیوزباکس کلیک کنید